Sportmarketing

De wielersport inspireert!

De wielersport kent
* sterke associaties
* verbindende werking - story telling
* ultieme social media kansen
* hoog 'fan base' potentieel
* treffende metaforen
* versteviging van merkwaarde
* hoge mate van exposure
* ongekende brandingsmogelijkheden


Imago

Menig bedrijfs' MVO past inmiddels in het beeld van fietsen; gezond, verbindend, groen en duurzaam.
Daarnaast ontwikkelt de wielersport zich naar vele lagen van de bevolking. Het bereik in Nederland beslaat 1,2 miljoen recreatieve fietsers. En inmiddels fietst ruim 15% van uw relaties meer dan eens per week!
Kortom: Volop gerichte kansen!


Activatie door MIR Sportmarketing

* Doeltreffende sponsorpartnership zowel bij Profteams als de Tour de France organisatie.
MIR Sportmarketing ontwikkelt al jaren succesvolle sponsorpartnerships binnen de (inter)nationale wielertopsport.
Wij zijn official Dutch partner van de ASO. Dit geeft ons tevens unieke sponsor- en hospitality mogelijkheden tijdens profwedstrijden als Tour de France en Parijs Roubaix.

* Verstevigen van waardevolle relaties.
Wij zijn gespecialiseerd in de uitvoering van high end wielerclinics- en evenementen.
Voor een aantal vooraanstaande bedrijven organiseren we jaarlijks hun fietsdag als relatiemarketing omdat het een sympathieke vorm biedt van klantenbinding.

* Wielertrainingstrajecten voor personeel
Om het sponsorpartnership ook te betrekken op het personeel bieden we een bewezen vitaliteitsprogramma. Door een uniek 100 dagen trainingsprogramma worden medewerkers gezonder, vrolijker en meer betrokken. Uiteraard kan een een wielerclinic deel uit maken van het traject.

* Bereik grote fietsgroep
MIR Sportmarketing biedt een uniek en omvangrijk platform van fietsers om partnership en strategie doeltreffend te communiceren.


Contact

Mocht je overwegen de wielersport deel te laten zijn van de bedrijfsvoering dan raden wij aan ons te bellen.

Bepaal je koers - strategiegesprek
Mirjam Langedijk T 035 6288400
Aart Vierhouten T 035 6294111
info@sportclinics.nl


Portfolio

Sponsor- en relatiemarketingactiviteiten van de laatste paar jaar.

  • SLTN Interaccess - jaarlijks SLTN FietsClassic

    'Fietsen is populair.
    Het is steeds makkelijker het event snel vol te krijgen.
    Klanten vragen of ze er volgend jaar weer bij mogen zijn'

    Lex Erades - Vice President Services
    SLTN Interaccess


  • ABUS - Sponsorpartnership - Parijs Roubaix
  • ONE Energie - Jaartraject div. wielerevents
  • De Brauw Blackstone Westbroek - jaarlijks De Brauw Wielrenclinic
  • CIOnet - IT Leaders Cycling Challenge - jaarlijks netwerkbijeenkomst

  • DHL Express - Jaartraject personeel

    'Fit to wear yellow program' voor gezonde medewerkers; niet alleen op de werkvloer maar ook privé. Fitte medewerkers presteren nu eenmaal beter.'
    Cees de Lange - Vice President Operatons
    DHL Express

  • Maserati Business Ride
  • Philips Cycling Classic - incentive
  • Rabobank WielerClinic Posbank
  • H&L Accountants - Jaartraject Stelvio

  • Maserati - Ride with Style - partner KlimClassic & Gerrie Knetemann Classic

    'Als stijl belangrijk is bij het fietsen, dan speelt het ook een rol bij de keuze voor een auto.'
    Peter Denton - Region Manager North Europe
    MASERATI

  • ASO - sinds 2015 Dutch licensed partner Tour de France


  • Stork - Hospitality Tour de France
    Video Hospitality Tour de France Utrecht

  • DHL Express - Sponsor Tour de France - 'winners wear yellow'
    Video Tourkaravaan & Hospitality Tour de France Utrecht
    Video Vitaliteitsprogramma - Fit to wear yellow